Korea mängukulutuurist ja üpriski reaalsest rahast
Juba mõnda aega olen üha kasvava huviga vaadanud, kuidas arenevad sünteetilised maailmad – kuidas labasest meelelahutusest on vaikselt välja arenemas neljas sektor, kus inimesed teenivad raha – siuliselt käivad tööl – ja milliseid väljundeid inimeste loovus võib leida. Seega pakun välja lugemiseks kaks pikemat ja ühe lühema loo sellest, kuidas virtuaalne põimub üha rohkem reaalsega.
Esimesena pakun välja pikem loo Lõuna-Korea “kurikuulsast” mängukultuurist – sellest kuidas see on arenenud ja millised mõõtmed on tänaseks omandanud ning kuidas mängib üha suuremat rolli ka inimeste vahelises suhtluses. Kajastust leiab nii tipp-mängijate (ikka Starcraft) sissetulek kui nende staatus omamoodi iidolitena, kellel isegi omad fännid. Lugu on pikk, kuid kirev ja täis huvitavaid detaile tavalistest korealastest.
Teine kirjutis pakub tõenäoliselt huvi märksa väiksemale seltskonnale, kuid on selle eest üks põhjalikumaid kirjeldusi sellest, kuidas EverQuest’is “mängu raha” teeniti ja kuidas omakorda reaalseks rahaks tehti. Autor oli ise pikemat aega “kullafarmer” ja asutas selle põhjal isegi reaalse äri – palkas töötajaid, maksis nende tervisekindlustus eest ning konkureeris dünaamilisel turul. Lugemist väärib kirjutis ka sellepärast, et selgitab suurepäraselt, mida endast kujutab inflatsioon (loo lõpus) ja kuidas ta tegelikult ka päris maailmas toimib. Kajastamist leiab ka hiina odavatööjõu konkurents nagu ka mängu “vigade” ära kastumine.
Kolmas lugu on lühike ja tegelikult väga konkreetne: hiljuti läksid müüki esimesed reaalsed esemed (videokaart ja iPod nano) virutaalse raha eest (Linden Dollars), mida on võimalik teenida Second Life nimelises mängus. Mõelge natuke selle peale – virtuaalse raha eest reaalne kaup…
Kas ajutine kurioosum või millegi väga huvitava algus? Kas traditsiooniliste valuutade nagu jeen, dollar, euro kõrvale on kerkimas virtuaalsed?
Teemat kajastanud blogides on juba heietatud mõtteid selle üle, mida see tähendab maksuametitele ja musta turu kujunemisele. Omalt poolt lisaks veel ühe mõtte: millal hakatakse sünteetilistes maailmades rahapesuga tegelema – kas probleemiks on summade suurused või pole keegi veel sellele tulnud?
Kellel sügavam huvi toimuva vastu, siis Terra Nova blog on hea algus.
Categorised as: ...
just arutasime siin mõnede eesti mänguritega (kes küll veel päris rahadega ei tegele) kuidas mõni aeg tagasi ei meenu oli see eelmine või üle-eelmine aasta, kui kuskil aasias keegi tüüp ostis reaalse raha eest virtuaalset keskonda (planeedi).. ja no ikka karmi raha eest..
ja siis hiljem tuli uudis et ta on selle keskonna reaalse müügiga teeninud juba mitmekordselt oma investeeringu tagasi..
🙂
aga mis muud on ka kõik need blogid ja kodukad ja muud asjad.. kui virtuaalne pind.. mida me kõik oam reaalse raha eest ostame.. noh seal on lihtsalt juba uued tasemed selles vallas.. meil on sinna veel pikk maa..